Lovpligtig ansvarsforsikring

Alle der ejer et fartøj, hvor der mindst kræves speedbådskørekort, er omfattet af den nye lov om “Lovpligtig ansvarsforsikring”, der trådte i kraft 15. maj 2018.

Speedbådskørekort kræves hvis fartøjets motorkraft målt i kw (hk x 0,74 = kw) overstiger længde x længde + 3. Eksempel: En 7 meter lang båd med en 100 hk motor – (100 x 0,74 = 74 > 7 x 7 + 3 = 52)

De medlemmer, der har tegnet ansvarsforsikring gennem VMK, overholder kravene i den ny lov, og skal ikke foretage sig yderligere. De skal – BLOT HUSKE FORSIKRINGSBEVISET UNDER SEJLADS –

TEGNING AF FORSIKRING:
Klubbens kasserer er altid opdateret med priser, osv. vedrørende at tegne ansvarsforsikring via VMK.
Ansvarsforsikring tegnes gennem kassereren [LINK HER]

HUSK: Som det står på ansøgningsblanketten, er du først forsikret når du har modtaget et policenummer fra Codan.